1 Definities
1.1 Klant: Een natuurlijk persoon
1.2 Kompas: De aanbieder en de beheerder van de abonnementen, hierna te noemen: Kompas
1.3 Schriftelijk: In deze Algemene Voorwaarden worden Email en faxen gelijk gesteld aan schriftelijke stukken.
1.4 Website: De website van Kompas zijnde: www.kompaspas.nl
2 Toepasselijkheid en wijzigingen
2.1 Deze
algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen van Kompas en
aanmeldingen door de klant voor de levering van die goederen en diensten
alsmede op alle overeenkomsten.
2.2
Op afwijkende of aanvullende bepalingen kan de klant slechts beroep doen indien
deze uitdrukkelijk en schriftelijk door Kompas zijn aanvaard.
2.3 De
toepasselijkheid van de door de klant gehanteerde algemene voorwaarden is
uitdrukkelijk uitgesloten.
2.4
Indien enig onderdeel van de algemene voorwaarden nietig blijkt of wordt vernietigd,
blijven alle andere onderdelen volledig van kracht.
2.5
Kompas kan de algemene voorwaarden na voorafgaande kennisgeving en met inachtneming
van een termijn van vier weken wijzigen. Wijzigingen gelden ook ten aanzien van
de wijzigingen lopende overeenkomsten. De gewijzigde algemene voorwaarden
zullen op de website geplaatst worden en zijn kosteloos bij Kompas
verkrijgbaar.
3 De Overeenkomst
3.1
Alle aanbiedingen van Kompas zijn vrijblijvend en binden Kompas niet.
3.2
De klant kan zich via zijn werkgever, vereniging of belangengroep (elektronisch)
aanmelden bij Kompas. De klant verklaart tenminste 18 jaar oud te zijn en het
recht en het vermogen te hebben om de overeenkomst met Kompas aan te gaan.
3.3
De klant staat in voor de juistheid en volledigheid van de gegevens in zijn
aanmelding en zal Kompas steeds onmiddellijk in kennis stellen van wijzigingen
in deze gegevens.
3.4
De overeenkomst komt tot stand door aanmelding van de klant en aanvaarding van
Kompas. De aanvaarding kan ondermeer blijken uit schriftelijke acceptatie van
de aanmelding of het feit dat de klant in staat wordt gesteld gebruik te maken
van de faciliteiten op grond van het abonnement. Kompas behoudt zich het recht
voor om een aanmelding zonder opgaaf van redenen te weigeren.
4 Levering van de dienst
4.1
Kompas levert de abonnementen. Binnen het abonnement draagt kompas zorg voor de
incasso van de abonnementsgelden, het administreren van de kortingen van de
leveranciers ten behoeve van uw bonuspot en het uitkeren van de saldi.
4.2
Kompas levert niet de producten/diensten van derde partijen waarover de eventuele kortingen verstrekt worden. Derhalve
betekent eventuele beëindiging van het Kompasabonnement niet dat de verbintenis
met de leverancier(s) beëindigd is.
5 Kompas-klantnummer en wachtwoord
5.1 Kompas
stelt u gedurende het abonnement een klantnummer en een wachtwoord ter
beschikking waarmee u toegang heeft tot uw gesloten gedeelte van de website. U
heeft hier oa. toegang tot de aanbieders die de korting verlenen, alsmede uw
persoonlijke bonuspot.
5.2 Binnen
het geleverde en betaalde abonnement worden uitsluitend de kortingen bij de
leveranciers verstrekt en met uw bonuspot verrekend wanneer u via de website
van Kompas na inloggen gebruikt maakt van de verwijzing (hyperlinks) naar de
website van de desbetreffende leverancier.
5.3 Verrekening
van uw korting met uw bonuspot geschied op declaratiebasis met originele
facturen. Declaraties kunnen tot uiterlijk 6 maanden na de transactie bij een
leverancier aan ons aangebeden worden. Overige declaraties worden niet door ons
in behandeling genomen. U kunt de declaraties sturen naar: Kompas t.a.v. afd.
declaraties Postbus 811 5700 AV HELMOND
5.4 Uitsluitend
wanneer wij beschikken over uw BTW-nummer kunnen wij ook de BTW middels uw
bonuspot verrekenen.
6 Beëindiging of onderbreking van de overeenkomst
6.1 Kompas
kan de levering van de dienst(en) met onmiddellijke ingang beëindigen,
onderbreken, opschorten of beperken indien de klant, nadat hij is aangemaand om
aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, daaraan niet heeft voldaan, of
anders is tekortgeschoten in zijn verplichtingen onder de overeenkomst.
6.2 De
verplichting tot betaling van de voor het abonnement verschuldigde bedrag
blijft gedurende de buitengebruikstelling van het abonnement onverminderd
bestaan.
6.3 Tot
levering van de diensten wordt weer overgegaan indien de klant binnen een door
Kompas gestelde termijn zijn verplichtingen is nagekomen. Kompas houdt zich het
recht voor de gehele overeenkomst te beëindigen onverlet de aansprakelijkheid
van de klant voor de onder de overeenkomst verschuldigde bedragen.
6.4
Kompas zal zich inspannen, de klant voorafgaand, met inachtneming van een redelijke
termijn in kennis te stellen van de beëindiging, onderbreking opschorting of
beperking van de levering van de diensten ingevolge het bepaalde in de vorige
leden.
7 Tarieven, kosten en betaling
7.1 De
klant is voor het gebruik van de diensten de daarvoor geldende tarieven en
kosten verschuldigd. Deze tarieven en kosten en eventuele wijzigingen daarvan
worden door Kompas vermeld op de website. Deze tarieven zijn kosteloos bij Kompas
verkrijgbaar.
7.2
Kompas kan de tarieven en kosten na voorafgaande kennisgeving en met inachtneming van
een termijn van vier weken wijzigen.
7.3 Betaling
geschiedt per automatische incasso tenzij anders overeengekomen, in welk geval
administratiekosten in rekening gebracht kunnen worden.
7.4 Kompas
is niet verplicht facturen te versturen. Kompas kan besluiten om de facturen
langs elektronische weg ter beschikking te stellen. Indien de klant een factuur
toch (ook) per post wenst te ontvangen kunnen hiervoor administratiekosten in
rekening worden gebracht.
7.5 De
facturen dienen binnen veertien dagen na de factuurdatum (vervaldatum) voldaan
te zijn. Indien de klant de factuur betwist overeenkomstig het bepaalde in het
vorige lid zal een creditnota door ons uitgemaakt worden en worden uitbetaald.
Indien de factuur binnen deze termijn niet is voldaan, is de klant vanaf die
datum zonder nadere ingebrekestelling in verzuim. In dat geval kan Kompas het
verschuldigde bedrag vermeerderen met een contractuele rentevergoeding van 1%
per maand over iedere dag dat de klant na de vervaldatum in gebreke blijft de
betreffende factuur te voldoen. Alle buitengerechtelijke kosten, waaronder
incasso-, deurwaarders- en advocaatkosten, die als gevolg van de toerekenbare
tekortkoming van de klant ontstaan komen ten laste van de klant. Deze
buitengerechtelijke kosten bedragen tenminste 15% over het door de klant
verschuldigde bedrag.
7.6 Indien
een factuur naar het oordeel van de klant onjuist, of onvolledig is zal de
klant Kompas daarvan voor de vervaldatum in kennis stellen, met specificatie
van bedragen die naar oordeel van de klant onjuist zijn. De klant blijft
gehouden de factuur te voldoen en zal een creditnota ontvangen over het
betwiste deel indien naar oordeel van Kompas het betwiste deel onterecht in
rekening is gebracht. De klant gaat ermee akkoord dat behoudens tegenbewijs de
administratie van Kompas als bewijs geldt voor het gebruik door de klant van de
diensten en de door de klant verschuldigde bedragen.
7.7 Een
beroep op verrekening door de klant die handelt in de uitoefening van beroep of
bedrijf is uitgesloten.
7.8 Indien
de betaling door middel van een creditcard of automatische incasso wordt
geannuleerd, of niet gehonoreerd kan Kompas administratiekosten in rekening
brengen voor elke maal dat de betaling wordt geannuleerd of niet gehonoreerd.
De annulering of niet-honorering van de betaling en het in rekening brengen van
voornoemd bedrag laat onverlet het bepaalde in het 5e lid van dit
artikel.
8 Aansprakelijkheid en overmacht
8.1
Behoudens
in geval van opzet of grove schuld van Kompas of haar leidinggevenden of
ondergeschikten, is de aansprakelijkheid van Kompas, op welke grond dan ook,
jegens de klant of jegens anderen die via de klant aanspraken maken beperkt
tot, ter keuze van Kompas: (I) vergoeding van directe schade tot maximaal het
bedrag van de laatste maandfactuur die de klant inzake van de dienst heeft
voldaan, of (II) stakingen of arbeidsonrust, en (III) door de overheid,
rechtelijke instantie of enige daartoe bevoegde autoriteit genomen besluit of
uitgevaardigde regels, aanwijzingen of bevelen.
8.2 Schade
als bedoeld in dit artikel dient binnen één maand na het ontstaan van de schade
schriftelijk aan Kompas te zijn gemeld. Schade die niet binnen deze termijn is
gesteld, komt niet voor vergoeding in aanmerking.
9 Vrijwaring
9.1
De
klant vrijwaart Kompas, en zal aan Kompas alle schade en kosten, inclusief de
kosten van juridische bijstand vergoeden die voortvloeien uit aanspraken van
derden jegens Kompas, welke aanspraken voortkomen uit, of verband houden met
(I) het gebruik van de dienst door de klant of door derden of via de
toegangscode en het wachtwoord van de klant, welke gebruik is in strijd met de
bepalingen van de overeenkomst, of (II) het door de klant op enigerlei wijze
toerekenbaar niet nakomen van de overeenkomst.
10 Persoonlijke informatie
10.1 Persoonlijke informatie zoals bedoeld in dit artikel omvat ondermeer: (a) persoonsgegevens
van de klant, zoals naam adres en woonplaats, telefoonnummers, geboortedatum of
bankrekeningnummer (b) details en status van alle rekeningen van de klant bij
Kompas of bij de aan Kompas gelieerde rechtspersonen.
10.2 De klant gaat ermee akkoord en machtigt Kompas en de aan Kompas gelieerde
rechtspersonen om zijn persoonlijke informatie te gebruiken en uit te wisselen
met vertegenwoordigers van Kompas, kredietregistratie-instanties,
kredietverstrekkers, erkende financiële instellingen, dienstaanbieders, zijn
zakelijke referenties of werkgever(s), een en ander met inachtneming van de
toepasselijke privacywet gevind, voor zover dat noodzakelijk is ten behoeve van
de volgende doeleinden: (a) het mogelijk maken, dat de dienst aan de klant
wordt geleverd, inclusief de facturering daarvan; (b) ontwikkeling, onderzoek
en promotie van producten en diensten van Kompas.
10.3 De
klant gaat ermee akkoord, dat Kompas de verkeersgegevens van de klant gebruikt
voor zover dat noodzakelijk is ten behoeve van (I) facturering van de diensten,
(II) marktonderzoek en verkoopactiviteiten met betrekking tot de dienst, (III)
geschillenbeslechting, (IV) behandeling van verzoeken om inlichtingen van de
klant en (V) opsporing en bestrijding van fraude.
11 Duur en beëindiging van de dienst
11.1 Tenzij
anders overeengekomen, wordt de overeenkomst aangegaan voor onbepaalde tijd in
welk geval Kompas en de klant de overeenkomst ten alle tijden kunnen opzeggen
na vooraf schriftelijke kennisgeving aan de andere partij met inachtneming van
een opzegtermijn van één maand voor de klant en één maand voor Kompas. Indien
de overeenkomst voor bepaalde tijd is ingegaan, wordt de overeengekomen termijn
stilzwijgend met eenzelfde termijn verlengd, behoudens voorafgaande
schriftelijke kennisgeving van opzegging aan de andere partij tegen het einde
van de initiële of verlengde termijn met in achtneming van een opzegtermijn van
één maand voor de klant en één maand voor Kompas.
11.2 Kompas
kan de overeenkomst na voorafgaande kennisgeving aan de klant met onmiddellijke
ingang beëindigen zonder daarvoor op enigerlei wijze aansprakelijk te zijn,
indien zulks in de algemene voorwaarden is bepaald, de klant surseance van
betaling is verleend of in staat van faillissement is verklaard.
11.3 De
beëindiging van de overeenkomst, dan wel het beëindigen van één van de diensten
uit het pakket gedurende de overeenkomst, laat onverlet de aansprakelijkheid
van de klant voor de onder de overeenkomst noch aan Kompas verschuldigde
bedragen voor het gebruik van de dienst.
11.4 Indien
de klant een natuurlijke persoon is, niet handelend in de uitoefening van
beroep of bedrijf, en de overeenkomst is op afstand tot stand gekomen cq door
middel van colportage tot stand gekomen, dan kan hij de overeenkomst binnen
zeven werkdagen nadat deze tot stand gekomen is via een daartoe strekkende
kennisgeving aan Kompas ontbinden, tenzij de klant binnen deze termijn
daadwerkelijk gebruik heeft gemaakt van de dienst, in welk geval Kompas wordt
geacht met toestemming van de klant met de uitvoering van de overeenkomst te
zijn begonnen.
12 Overdracht
12.1 Kompas
behoudt zich het recht voor om vorderingen die zij heeft op haar klanten uit
hoofde van de overeenkomst, over te dragen cq te verpanden aan derden.
12.2 Het
is de klant niet toegestaan zonder vooraf schriftelijke toestemming van Kompas
de overeenkomst of enige van zijn rechten of verplichtingen onder de
overeenkomst aan derden over te dragen.
13 Klachten
13.1 Mocht
u een klacht hebben kunt u deze per Email richten aan klachten@kompaspas.nl of per
aangetekend schrijven aan Kompas t.a.v. de Directie Postbus 811 5700 AV HELMOND.
Uw klacht dient naast uw gegevens de vermelding van uw Kompas-klachtnummer en voldoende onderbouwing bijv. door
bewijsstukken van de klacht te hebben. Deze wordt direct in behandeling genomen en Kompas zal snel op uw klacht
reageren.
14 Toepassing van recht en jurisdictie
14.1 De
overeenkomst wordt beheerst door en zal worden uitgelegd in overeenstemming met
het Nederlandse Recht.
14.2 Onverminderd
het bepaalde in het voorgaande artikel zullen alle geschillen welke tussen de
klant en Kompas mochten ontstaan terzake van de overeenkomst of dienst ter uitsluitende
beoordeling worden voorgelegd aan de bevoegde rechter te ‘s Hertogenbosch
15 Kennisgeving en contact
15.1 Enige onder deze algemene voorwaarden vereiste of mogelijke kennisgeving of
bekendmaking dient tenzij anders vermeld, via de website, schriftelijk of per
Email te geschieden.
15.2 Contactgegevens van Kompas: Kompas Postbus 811 5700 AV HELMOND. Email: info @ kompaspas.nl
|